iwillalwaysloveyou

Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

Gästbloggning @ Mig

Av victoria gissberg - 27 juli 2011 11:02

Hej! Jag heter Emma och bloggar på Fotoryttarnas.blogg.se tillsammans med två andra. Jag har blivit ombedd att gästblogga här, så jag tänkte berätta lite om kaninhoppning.


Sommaren 2010 så sökte jag efter klubbar i närheten hela tiden. Som genom ett under fann jag Ångermanlands kaninhoppare, inte allt för långt från där jag är bosatt. Men hemsidan fanns inte. Minns fortfarande min frustration och besvikelse över detta. Men en dag när jag besökte sidan så fanns den plötsligt, och jag var på god väg att bli en kaninhopoare.

Mitt första möte med klubben skedde i början av Augusti. Då åkte jag, pappa och min lillasyster till Härnösand och tittade på våran första kaninhoppningstävling - jag var fast.

Redan några dagar senare var jag medlem, och resan hade börjat.

I slutet av Augusti debuterade jag med min dvärgvädur Bella (Notte). Det regnade men jag var glad. Och väldigt nervös. Men Bella skötte sig fel och rev inte ett ända hinder, och vi vann klassen. Visserligen var det bara två startande, där syster min var den andre, men det hör inte hit.

Nu, snart ett år senare så äger jag två kaniner (+ lillasysters kanin, men hon räknas inte alltid in) och har blivit ganska aktiv. Ungefär två gånger i månaden försöker jag åka på tävlingar, för det är så himla kul!


Det är gemenskapen, alla härliga vänner och det viktigaste - djuren. Känslan när man står vid start med en kanin i famnen och vet att det kan gå precis hur som helst men att det spelar ingen roll. För det är lyckan av att veta att det här lilla djuret är mitt och att jag kommer få en massa underbara stunder med det, både på och utanför banan - det är lycka.

Om du är intresserad av kaninhoppning så kan du läsa mer på våran blogg, där jag förklara med utförligt om sporten. Info finns också på skhrf.com.


/Emma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av victoria gissberg - 28 juni 2012 21:44

Ni hittar mig nu mera på www.mliekb.blogg.se ;)

Av victoria gissberg - 3 augusti 2011 17:30

har nu blogg så kommer lägga ner den hära för ett tag!   Kommentera massor och följ den andra bloggen! <3   http://nightcity.blogg.se/ ...

Av victoria gissberg - 3 augusti 2011 08:15


http://www.fujidirekt.se/   är en sida som man kan beställa bilder på! Små som stora,man kan sätta in dom i rammar och i fotoalbum bara man ha rätt storlek. Själv är jag medlem så då får man ca: 1gång i månaden 100bilder gratis men då står ma...

Av victoria gissberg - 2 augusti 2011 19:30

Har städat ut allt nu! Så nu är jag super trött men kan inte lägga mig än för jag ska kolla på tv och sånt   Men hare så bra ikväll så hörs vi imorgon! <3   Dagens fråga!   Vad förväntar ni att läsa\se på en blogg?   Svara nu så jag ve...

Av victoria gissberg - 2 augusti 2011 18:24

Nu ska jag gå ner och riva städskåpet invändigt. Det ska bli skafferi och skafferi ska bli städskåpet Kommer väl uppdatera något i kväll antar jag. men hej så länge! <3 ...

Presentation


Mitt namn är victoria,

14år gammal.

Denna blogg handlar om min vardag och min snart varande medryttarhäst ;)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Vilken hästras har du ?

Vad har du för häst\ponny ? :D
 Shertlandsponny ?
 Korsningsponny ?
 Varmblod ?
 Arab ?
 Mustang ?
 Gottlandsruss ?
 Fjording ?
 Welshponny ?
 Halvblod ?
 Nordsvensk ?
 Annan ? :)

Bloggar ;

Bilder

                                     


Ovido - Quiz & Flashcards