iwillalwaysloveyou

Alla inlägg under mars 2011

Av victoria gissberg - 31 mars 2011 18:20

Hejsan! Idag har jag varit med alicia,eller först skolan men det skiter jag i ;) Aa,iallafall åkte vi hem till alicia,där gosade vi med hennes hamster"shakira" =) Så söt var hon! Efter det gick vi och åt.Sen gjorde vi inte mkt,utom att vi typ satt på en film :) Vi hann inte se typ nått,för sen gick vi och gosade med shakira igen :D Också skulle alicia på ica kvantum och köpa nått,så vi gick dit efter allt :) Så nu sitter jag hemma och ska väl typ läsa.För vi har fått en läslogg på 50 min :O Tråk...


Just det ja, fick ju en liten present av alicia x) Det var en bibel ;) Jag fattar inte men men :) hhehe..


  Gammal bild!

Av victoria gissberg - 30 mars 2011 18:45

Idag har jag varit med signe och linn till birsta :D<3 Vi hade fett kul ;) hahah...

Signes blogg: www.signeolsson.bloggplatsen.se 

Linn köpte en kofta men signe och jag köpte ingenting :O Eller jo vi gick till donken och åt <3 Vi gick till scoreet"stav" och provade massvis med skor ;) haha.. Linn vart väligt sugen på att köpa ett par men det sket sig!


Nu ska jag träna på lite NO :S Sen kanske det blir e.v film ;)



byebye <3

Av victoria gissberg - 29 mars 2011 17:58


Filmen är tagen i december och som ni ser är det jätte myckte snö! Men kan ordna en annan framöver ;) Hade inte ridit han ens 1 månad satt,ni får inte misstro er om att det ser konstigt ut x)


Av victoria gissberg - 29 mars 2011 17:51

                         

Av victoria gissberg - 29 mars 2011 17:27

..för att jag inte har bloggat sen typ i söndags :/ Men jag har faktiskt inte varit inne på datorn "igen.. Iallafall i söndags då åkte jag ut till stallet och red ;) Först tänkte jag rida i paddocken men ångrade mig och red bort mot västeråsen en bit i stället :) Han testa mig engång då han bara stod still och inte ville gå ;p Men annars gick det super bra <3 På hem vägen vart han springig men jag vände igen och gjorde en volt på vägen,sen var han lugn :') Masserade han efter och det tyckte han var as skönt! :D hihi..


Dagens ridtur vart en sväng bort mot västeråsen igen ;)

Tog skitt,trav och några galopper :) Han var super duktig,mitt lilla troll! När man hör hoven mot marken, är helt underbart! :D När jag tog det sista galoppen ville han springa hem så jag fick vända han ca: 3gånger innan han vart lugn.Men han var en ängel :')<3 Masserade som vanligt efter!

bilder kommer nu men film kommer senare :)







Av victoria gissberg - 29 mars 2011 17:19

:)

Söndag 27 mars 19:49

kan du inte lägga ut en film från något tränings pass så man får se när du rider?:) måste säga att jag älskar din blogg!






Svar: Eftersom du är anonym så tänkte jag svara på bloggen! Jo,det skulle jag väl kunna :) Naw! tack <3 :)

Av victoria gissberg - 27 mars 2011 08:10

Tänkte berätta om min och carres utveckling tillsammans under dom här 4månaderna,som har gått :)


Bland dom första månaderna lyssnade inte han alls på mig,han gjorde som han ville..Ex.) Han hade högt upp med huvudet, bara stack i galoppen, fick inte galopp i paddocken m.m.

Efter en kort tids tränande hade han ner huvudet som vanligt :) Vi tränade i paddocken på (Dressyr"som har hjälpt mycket", ledarskap, hade bara kul ibland m.m.) red ut mycket,gick promisar. Alla det dära sakerna har hjälp mig med allt!


Efter 3 månaders träning så kan han och jag galoppera i samladgalopp ute med sällskap och utan, får galopp i paddocken, han lyder mig,jag får ner han i form m.m :'D Stora framsteg får man av träning, träning och åter träning!


Så ett råd till er som har problem med sin häst, träna för tränare,och lär dig själv ;) Jag fick där i mot hjälp av matilda med att han hade huvudet uppe i vädret hela tiden :D<3 Så enormt stort tack till henne! Det gör mig faktiskt lycklig,fast det inte är min häst :')


Första månaderna...




När det gått ca: 2månader...



Dom sista månaderna...


     

Presentation


Mitt namn är victoria,

14år gammal.

Denna blogg handlar om min vardag och min snart varande medryttarhäst ;)

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Vilken hästras har du ?

Vad har du för häst\ponny ? :D
 Shertlandsponny ?
 Korsningsponny ?
 Varmblod ?
 Arab ?
 Mustang ?
 Gottlandsruss ?
 Fjording ?
 Welshponny ?
 Halvblod ?
 Nordsvensk ?
 Annan ? :)

Bloggar ;

Bilder

                                     


Ovido - Quiz & Flashcards